Translate

2013. október 28., hétfő

Foz do Iguaçu - Hétvége az Iguazú-vízesésnél

Most (vasárnap éjfél) csak röviden, néhány szóban, és persze képben szeretnék bejelentekezni, mert épp csak 'hazaestünk' az Iguazú-vízesésnél töltött hétvégénkből (és reggel 8-kor már az ígéretes új partnerrel találkozunk!!!), viszont annyira csuda egy élmény volt, hogy meg kell itt osztanom veletek!

A program - szokás szerint - elég sűrűnek ígérkezett, de Heléna profi szervezése révén sikerült mindent beszorítanunk a 2 napba. Kezdetnek egy "gyárlátogatással" indítottunk az Ituapu vízerőműnél, majd következett a fő attrakció, az Iguazú-vízesés, melyet szó szerint testközelből sikerült megismernünk...

Az erőmű már messziről is tiszteletet parancsoló látványt nyújt
Ezeken a 'kis' csöveken csordogál a víz az egyes turbinákhoz
Nézelődés az erőmű irányítóközpontja előtt, Brazília és Paraguay határán
Az Itaipu erőmű építése a Parana folyón - itt aztán kő kövön nem maradt
Nahát, hogy ez milyen jól sikerült... :)
Az első találkozásunk az Iguazú-vízeséssel - Argentin oldal
Devils's Throat, azaz az Ördög Torka - a legnagyobb az Iguazú vízesései közül
Ugyanaz kicsit távolabbról, már a Brazil oldalról
Nincs rá jobb szó: egyszerűen lélegzetelállító volt a látvány!
A madárpark egyik közönségkedvence, a szivárványcsőrű tukán

A végére pedig hadd adjak fel egy kis rejtvényt, a tippeket előre is köszönöm!
Tehát a kérdés: Mi látható az alábbi képen?


#brazil15, #ibmcsc

13 megjegyzés:

  1. Először arra gondoltam, hogy pici banánfák, amik majd egyszer megnőnek, bezöldülnek és termést adnak. Rágoogleztam, és hát sajnos nem így néz ki a csemete banánfa. A formájából arra következtetnék, hogy ez egy speciális aloe vera fajta, ami nem zöld és nem is tüskés. Az élénk színek és a zöld pöttyök miatt azt gondolnám, hogy mérgező, vagy esetleg valami húsevő növény? Netán eltévedt tengeri csillagok?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. csabi, én is azt hittem, hogy a növényt kell figyelni, de nem... ;) elveszik szegényke a sok piros pöttyös vacak között.

      Törlés
    2. Csabikám ezzel a próbálkozással már helyből dobogós vagy, igaz, még elég messze a valóságtól, de Panka segítségével sztem már hamar célba érsz.
      A beözönlő tippek számát látva elgondolkoztam... Most vagy én helyeztem rossz helyre a kérdést, vagy senki nem olvassa a blogot! Ez utóbbi esetben pedig talán kár is törnöm magam... :)

      Törlés
    3. Köszi Panka, így már más. Jajj, csak nem egy kis kolibri? (amit épp megesz a húsevő növény :)
      Vagy a kép alján a betüremkedő anakondára gondolsz ?

      Törlés
    4. Yessss, talált, süllyedt!
      Már bánom, h Pankának elárultam, leközelebb nem kapsz ennyi segítséget!

      Törlés
    5. a kép alján betüremkedő anakonda az a fatörzs?

      Törlés
  2. Ja, az egy banánfatörzs? Azt hittem anakonda :D

    VálaszTörlés
  3. Óóó, tényleg!! De jó kép :)

    VálaszTörlés
  4. jé, az egy pici madár.....kolibri?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bingo, megvan az ezüstérmes! :)

      Törlés
    2. jujdeégééééssss... így jár aki nem olvassa el az előző kommenteket :)

      Törlés
  5. :-) még mindig lehetnék akár bronzérmes is. Szuper kép !

    VálaszTörlés
  6. Köszi :)
    Lehetnél bizony, de ennek már sajna nem lesz túl komoly sportértéke :D

    VálaszTörlés