Translate

2013. november 9., szombat

Florianópolis - az utolsó közös hétvége

Kicsit korábbra terveztem ezt a posztot, de az utolsó héten az események váratlanul felgyorsultak, aludni is alig volt idő, nem hogy blogírásra!

De ha már ígértem, következzen a képes beszámoló az elmúlt hétvégéről!

Már pénteken este elindultunk, és egy rövid Camboriú-i kitérővel kezdtük a programot. Mire odaértünk, természetesen este lett, de így is elragadó volt a beach, előtte az izgalmas színekben játszó Goats' Island-del. Egy rövid séta után megállapodtunk az egyik partmenti étteremnél, és beültünk vacsorázni. Azt terveztük, hogy csak gyorsan bekapunk valamit, de meglepetésünkre óriási adag tálakat hoztak elénk, még kettőnknek is sok volt!

Balneário Camboriú tengerpartja éjszakai kivilágításban

Húha, ezzel nem lesz könnyű megbírkózni!

Végül késő éjszaka értünk Florianópolisba, ahol már várt ránk az előre lefoglalt Pousada (fogadó).

Szombat reggeli gyülekezés a Pousada udvarán

Bizony, bizony, az ott egy kis élősködő orchidea a fa törzsén!
Másnap reggel a helyi szörfparadicsomban kezdtük a programot, ahol éppen egy nemzetközi verseny zajlott. A helyiek nagy örömére egy brazíl versenyző lett a győztes.

A kövekről még jobban lehet követni az eseményeket
Yiyin és Ayse szinte repkedtek örömükben

Ebéd után a közeli homokdűnéket vettük célba, ahol kipróbálhattuk a homokszörfözést és homokszánkózást.

Adam úgy szörfözött, hogy csak a homokfúvás miatt nem esett le az állunk
Hanh és Susan inkább a 'homokszánkózást' válaszotta

Ebéd után a csapat nagy része beach-elni ment. Mi viszont inkább egy kis vadregényes lagúna-parti sétát választottunk. Bár csak 8 km-re volt a szállásunk, de olyan jól éreztük magunkat, hogy csak estére értünk haza. Igaz, közben a túra is kissé átalakult, a helyi adottságokhoz igazodva séta közben időnként beiktattunk egy-egy Cachaça-kostolót. :))

Túránk Cachaça vonulata ezzel a kis hordóval kezdődött (illetlenség lett volna visszautasítani a szíves kínálást)
Mint utólag megállapítottuk, a másnapi túránkhoz képest ez csak egy bemelegítő sétagalopp volt

Estére sikerült még két kultúrális programot is beiktatni: először az épp aznap megnyitott Bodega névre hallgató alternatív kocsmában egy kamarakoncertet élvezhettünk helyben főzött sör társaságában, majd ellátogattunk egy Casa de Noca nevű szambaklubba, ahol épp az Os Encantados zenekar fergeteges koncertjét fogtuk ki.

Nem vicceltem, tényleg így hívják a helyet!
Hogy legyen íve a dolognak, egy kis komolyzenével kezdtük a Bodegában...
...majd az Os Encantados koncertjével zártuk ezt az igazán autentikusra sikerült napot!

A hosszúra sikerült szombat éjszaka után vasárnap még a csapat felét sikerült rávennünk egy túrára, ahol viszont meglepő terepviszonyok tették próbára erőnlétünket. Ugyan a lagúnáig az idő rövidsége miatt végül nem mentünk el, de a kilátás így is fantasztikus volt!

Egyszer fel, másszor le...
A lelkes túracsapat, a háttérben pedig a fáradozásunk jutalma